Rewitalizacja logo firmy HUET
Firma Huet T&T z Obornik, zajmująca się na codzień obsługą transportową, spedycyjną i logistyczną zleciła mi przeprojektowanie dotychczasowego logo.
Klient posługiwał się dotychczas charakterystycznym symbolem przypominającym „żabią łapkę”, przy którym chciał pozostać. Ustaliliśmy również, że logo oraz identyfikacja wizualna mają być przygotowane w czarno-białej kolorystyce.
Problem
Główny problem stanowiło słabe dopracowanie symbolu. Na materiałach reklamowych większego formatu wyraźnie widoczne były niezgrabne kształty, obniżające jakość znaku graficznego.
Wpisane w kształt prostokąta symbol oraz nazwa firmy „walczyły” nieco o swoją przestrzeń. Po zmniejszeniu logo przestawało tracić czytelność i rozpoznawalność.
Rozwiązanie
W pierwszej kolejności starałem się nieco poprawić symbol „żabiej łapki”, aby zyskał płynne, regularne kształty. Postanowiłem też zrezygnować z lekkiego przekręcenia symbolu w lewą stronę i spróbować umieścić w logo znak w prostej linii. Dzięki temu zabiegowi logo staje się bardziej stabilne.
Oddzieliłem też nowy symbol od nazwy działalności. Tak skonstuowane logo powinno zyskać na czytelności, nawet w mniejszym formacie.
Symbol wpisałem w kształt prostokąta z zaokrąglonymi narożnikami, nawiązując do płynnych kształtów nowego znaku graficznego. Chciałem w ten sposób podkreślić poczucie niezawodności i profesjonalizmu, jakie symbolizują kwadraty i prostokąty, zmiękczając nieco przekaz poprzez zaokrąglenie narożników.