Strona internetowa dla firmy - prowadź business online.

10 powodów, dla których twoja firma potrzebuje strony internetowej

Prowadzisz działalność bez strony internetowej?

Według ostatnich badań ponad 80% osób szuka informacji o firmie lub usłudze w internecie przed podjęciem decyzji o skontaktowaniu się z daną firmą. Jednak około 40% właścicieli firm stwierdziło, że „Firma obecnie nie potrzebuje strony” jako główny powód braku posiadania witryny. Gołym okiem widać sporą różnicę. Najprawdopodobniej brak strony internetowej kosztuje Cię czas i pieniądze.

Pandemia koronawirusa rozprzestrzenia się szybko, przez co ludzie zmuszeni zostali do pozostania w domu. Chyba nigdy nie było lepszego ani ważniejszego czasu na inwestowanie w stronę internetową dla Twojej firmy. Poniżej zebraliśmy dziesięć największych korzyści, które Twoja firma może uzyskać nawet z prostej witryny.

Klienci zamawiają produkty i usługi online.

1. Strona internetowa sprawia, że wyglądasz profesjonalnie

Obecnie blisko 85% konsumentów uważa, że witryna internetowa sprawia, że Twoja firma jest bardziej wiarygodna niż firmy, które mają tylko profile w mediach społecznościowych. Twoja strona internetowa jest także idealnym miejscem do pochwalenia się wszelkimi profesjonalnymi certyfikatami lub nagrodami, które posiada Twoja firma.

Poza tym, posiadanie własnej strony internetowej pozwala stworzyć unikalny adres e-mail (np. kontakt@twojafirma.pl), który dodaje profesjonalizmu całej korespondencji, szczególnie jeśli korzystałeś do tej pory z osobistego adresu e-mail do prowadzenia działalności.

2. Twoja strona www może przyciągać nowych klientów za pośrednictwem Google

Możesz być zadowolony z obecnego stanu rzeczy, ale każda firma musi przyciągnąć nowych klientów, a jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego zadania jest pokazanie się w Google.

Dobrze zoptymalizowana witryna internetowa może pomóc Twojej firmie dobrze uplasować się pod względem wielu wyszukiwanych haseł i przyciągnąć stały strumień nowych klientów.

3. Możesz wizualnie zaprezentować swoje produkty i usługi

Możesz pokazać użytkownikom, co otrzymają, gdy podejmą z Tobą współpracowę. Najlepszym przykładem są strony www restauracji, na których wyświetlają się wysokiej jakości zdjęcia czy nawet filmiki dostępnych w menu potaw.

Możesz również użyć swojej strony internetowej, aby pokazać potencjlanym klientom jak wygląda firma z zewnątrz oraz od środka, jacy ludzie w niej pracują, jaka panuje w niej atmosfera. Działa to szczególnie dobrze, jeśli Twoja marka jest ściśle związana z konkretnym regionem.

Strona internetowa daje także możliwość opublikowania ważnych informacji o oferowanych produktach i usługach. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację, możesz zaznaczyć w swoim menu wszystkie produkty, które są bezglutenowe, aby osoby z celiakią lub innymi chorobami, które sprawiają, że gluten jest dla nich niebezpieczny, wiedziały, że mogą jeść w twojej restauracji.

Strona internetowa restauracji, pizzerii.

4. Możesz pokazać recenzje klientów i referencje w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej

Wyeksponowanie w widocznm miejscu twojej strony www najlepszych recenzji i referencji, otrzymanych od klientów, to świetny sposób na pokazanie twoich kompetencji. Może to przyjąć formę osobistych opinii klientów, pojawiających się np. na profilu twojej firmy na Facebooku.

Strona www pozwala także na zaprezentowanie artykułów z gazet lub wpisów na popularnych blogach, w których wspomniano o twojej działalności.

5. Strona internetowa może zachęcać klientów do skontaktowania się z Tobą

Witryna internetowa to świetne miejsce na umieszczenie twoich danych kontaktowych, aby były łatwo dostępne dla potencjalnych klientów. Możesz nawet opublikować swoje dane kontaktowe w nagłówku lub stopce, aby pojawiały się na każdej stronie.

Klienci chcą mieć możliwość nawiązania kontaktu z twoją firmą w dogodny dla nich sposób. Niektórzy preferują kontakt telefoniczny, inni wolą kontakt mailowy, a jeszcze inni kontakt za pomocą formularza kontaktowego, znajdującego się na stronie www. Warto o tym pamiętać i dać użytkownikom strony szeroki zakres wyboru do nawiązania kontaktu.

Klienci chcą mieć możliwość nawiązania kontaktu z twoją firmą w dogodny dla nich sposób. Niektórzy preferują kontakt telefoniczny, inni wolą kontakt mailowy, a jeszcze inni kontakt za pomocą formularza kontaktowego, znajdującego się na stronie www.

6. Możesz zintegrować swoją stronę internetową z Mapami Google, aby klienci mogli łatwiej Cię znaleźć

Witryna umożliwia umieszczenie aktywnych map Google bezpośrednio w treści strony.

Mapa ułatwia osobom, które po raz pierwszy zamierzają odwiedzić twoją firmę, na znalezienie jej za pomocą nawigacji GPS. Jest to szczególnie istotne, jeśli organizujesz w firmie wydarzenia okolicznościowe i imprezy, ponieważ pozwoli to zachęcić do przyjazdu osoby, które dzięki mapie nie będą miały problemu z trafieniem pod konkretny adres.

7. Twoja strona ustala twoje miejsce w branży

Jeśli twoi konkurenci jakimś cudem nie posiadają jeszcze strony internetowej, prawdopodobnie wkrótce będą za jej pomocą promować się w sieci. Dzięki dobrze wykonanej stronie www masz szansę wyróżnić się na tle konkurencji i trafić ze swoją ofertą do większej ilości klientów.

Jeśli twoi konkurenci oferują swoje usługi lub produkty online, masz nadal możliwość pokazania co wyróżnia Twoją firmę, za pomocą profesjonalnie wykonanej strony internetowej.

8. Zarządzanie stroną internetową nie jest trudne

Dzięki systemom zwanym CMS (Content Managment System), zarządzanie stroną internetową jest obecnie bardzo łatwe. Zamieszczanie na stronie www treści, tekstów, zdjęć czy video, odbywa się za pomoca prostego w obsłudze edytora.

Ponadto, umieszczanie plików do ściągnięcia na stronie interntowej, czy zarządzanie sprzedaża produktów, znacznie zwiększa możliwości twojej firmy.

9. Strona internetowa zapewnia długoterminowy sukces

W 2020 r. prawie 4,54 miliarda ludzi (59% globalnej populacji) korzysta z Internetu, a liczba ta z każdym dniem wzrasta. Bez strony internetowej Twoja firma jest niewidoczna dla tych osób.

Strona www służy jako platforma do wymiany wiadomości i kształtuje postrzeganie firmy przez Internet w sposób, którego nie zapewniają inne formy reklamy. Aby pozostać konkurencyjnym w cyfrowym świecie, Twoja firma musi zaprezentować swoją ofertę w sieci.

10. Wykonanie strony internetowej nie jest tak drogie, jak myślisz

Strony internetowe oferują lepszy zwrot z inwestycji niż jakakolwiek inna forma reklamy. Jeśli planujesz promować swoją firmę, strona www powinna być Twoim priorytetem.

Z biegiem czasu stosunkowo niska inwestycja w stworzenie strony internetowej firmy przyniesie dywidendy, przyciągając nowych klientów i budując markę.

Jeśli nie planowałeś dużego wydatku w najbliższym czasie, możesz wykonać stronę niewielkim kosztem samemu. W tym celu zachęcamy do zapoznania się z treścią artykułu Ile kosztuje strona internetowa?

Leave a Comment.